Partner serwisu
Komunikacja

Piła zamawia kolejne Solarisy. W planach kolejnych 12 autobusów

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Sultof
GMV

Data publikacji:
16-09-2024
Ostatnia modyfikacja:
15-09-2024
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
inf. pras. UM Piła

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Piła zamawia kolejne Solarisy. W planach kolejnych 12 autobusów
fot. UM Piła
Pięć fabrycznie nowych autobusów elektrycznych zasili w najbliższym czasie tabor pilskiego MZK. Dwa trafić mają do Piły jeszcze w tym roku, a trzy kolejne o wydłużonym zasięgu we wrześniu przyszłego roku. Miasto planuje też zakup następnych 12 pojazdów, wodorowych oraz elektrycznych. Ma w tym pomóc program Zielony Transport Publiczny.

– To, że spotykamy się tak często świadczy o tym, że bardzo zależy nam na nowoczesnej komunikacji i że traktujemy to zadanie poważnie – mówi prezydent Piły Beata Dudzińska.

Zalety wydłużonego zasięgu trzech zakupionych właśnie autobusów (dwa kolejne zamówiono już wcześniej) podkreśla prezes pilskiego Miejskiego Zakładu Komunikacji Tadeusz Majewski.

– Niedawno mówiliśmy, że technologia nie pozwala użytkować pojazd przez cały dzień w transporcie miejskim, czyli u nas od 4 rano do 22, 23 wieczorem, bo tak w Pile pracujemy. Natomiast te trzy pojazdy, które trafią do nas w ciągu 12 miesięcy, będą mogły być eksploatowane przez cały dzień i pokonać 300 do 350 kilometrów nawet w zimie – stwierdził T. Majewski.

Prezes MZK zaznaczył jednocześnie, że koszty eksploatacji autobusów elektrycznych, są niższe niż w przypadku tych z silnikiem diesla. Gwarancja baterii o wydłużonym działaniu obejmuje bowiem13 lat, a więc właściwie cały cykl życia i eksploatacji autobusu.

Andrzej Sienkiewicz, reprezentujący Solaris Bus & Coach potwierdza słowa Tadeusza Majewskiego.

– Autobusy na sprzedaż których podpisujemy dzisiaj umowę są w pełni funkcjonalne operacyjnie i spełniają wszystkie wymogi transportu publicznego w komunikacji miejskiej – zaznacza A Sienkiewicz i dodaje. – Nie byłyby dzisiaj tej uroczystości, gdyby nie skuteczność w pozyskiwaniu dofinansowania środkami z Unii Europejskiej, przez służby podległe pani prezydent, czy przez Miejski Zakład Komunikacji. Piła już dzisiaj wyróżnia się w tej kwestii na tle całego kraju. Ustawa o elektromobilności wymaga bowiem 30 procentowego udziału pojazdów zeroemisyjnych w taborze do roku 2027, a w waszym mieście już za chwilę osiągnięty zostanie 50 procentowy udział.

Jak informuje również Tadeusz Majewski, tabor MZK w Pile będzie dalej modernizowany.

– Nic się nie zmieniło. Jesteśmy w trakcie rozmów końcowych w ramach „Programu Zielony Transport Publiczny3”, w ramach którego pozyskamy kolejnych 12 autobusów zeroemisyjnych , w tym 5 wodorowych i 7 elektrycznych. Oznacza to, że zgodnie z programem, na początku 2026 roku ponad 50 procent naszego taboru będzie zeroemisyjna – wylicza prezes pilskiego MZK.

Stacja paliw dla autobusów wodorowych już jest w Pile, powstała przy alei Powstańców Wielkopolskich.

Obecnie w użytkowaniu pilskiego MZK jest 48 pojazdów, z czego 5 jest elektrycznych - obsługują trasę nr 5 – a 13 hybrydowych. Pozostałe autobusy to pojazdy z silnikiem diesla o najniższych normach Euro 5 i euro 6. Kilka autobusów o normie Euro 4 zostanie wymienionych przy najbliższych kontraktach.


Partnerzy działu

Sultof
GMV

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Piła blisko nowych autobusów elektrycznych. Kto je dostarczy?

Komunikacja

Piła blisko nowych autobusów elektrycznych. Kto je dostarczy?

Jakub Rösler 02 sierpnia 2024

Piła zamienia wodór na prąd

Komunikacja

Piła zamienia wodór na prąd

Jakub Rösler 20 czerwca 2024

Piła z umową na elektryczne Solarisy. Gdzie pojadą?

Komunikacja

Piła wybrała dostawcę elektrobusów

Komunikacja

Piła wybrała dostawcę elektrobusów

Witold Urbanowicz 14 lutego 2024

Piła jednak nie będzie miała autobusów na wodór?

Komunikacja

Piła będzie miała kolejne elektryki i pierwsze autobusy na wodór

Komunikacja

Zobacz również:

Piła blisko nowych autobusów elektrycznych. Kto je dostarczy?

Komunikacja

Piła blisko nowych autobusów elektrycznych. Kto je dostarczy?

Jakub Rösler 02 sierpnia 2024

Piła zamienia wodór na prąd

Komunikacja

Piła zamienia wodór na prąd

Jakub Rösler 20 czerwca 2024

Piła z umową na elektryczne Solarisy. Gdzie pojadą?

Komunikacja

Piła wybrała dostawcę elektrobusów

Komunikacja

Piła wybrała dostawcę elektrobusów

Witold Urbanowicz 14 lutego 2024

Piła jednak nie będzie miała autobusów na wodór?

Komunikacja

Piła będzie miała kolejne elektryki i pierwsze autobusy na wodór

Komunikacja

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5